Javite nam se
info@idop.hr

Redefiniranje Potrošnje – Aktivni potrošači

Regeneration Consumer Study (studija “Društveno odgovorni potrošač”) je online istraživanje stavova, motivacija i ponašanja potrošača u vezi održive potrošnje. Provedena je na uzorku od 6 224 ispitanika na šest velikih svjetskih tržišta (Brazil, Kina, Njemačka, Indija, Ujedinjeno Kraljevstvo i SAD) u rujnu i listopadu 2012. Studiju su u suradnji proveli BBMG, GlobeScan i SustainAbility. Njezin je osnovni cilj osnažiti ulogu potrošača u raspravi o održivosti kako bi se lakše definirali koraci i mjere koje tvrtke mogu poduzeti da bi se razvila što održivija ekonomija.

Današnja globalna ekonomija i prirodni okoliš suočavaju se s potpuno novim izazovima od kojih je najveći zadovoljiti rastuće potrebe stanovništva sa sve manje dostupnih resursa. Dok veliki brendovi sa zacrtanom misijom podižu održivi razvoj na viši stupanj, a najveće korporacije stvaraju konkurentsku prednost promovirajući održivi razvoj, potrošači nikada nisu igrali veću ulogu – oni su najveći potencijal za pokretanje promjena i stvaranje novih vrijednosti.

Iako još postoje znatne prepreke održivoj potrošnji, poput nepovjerenja u izvedbu nekog proizvoda i njegova navodna svojstva, visokih cijena i nedovoljne informiranosti o pozitivnim utjecajima proizvoda na društvo i okoliš, postoje i znatne mogućnosti njezina razvoja. Današnji potrošači svoja moralna načela spajaju sa svakodnevnim potrebama više no ikad i pokazuju da svjesno promišljaju o višim ciljevima te aktivno sudjeluju u pronalaženju novih rješenja za poboljšanje kvalitete života i stvaranje održive ekonomije.

Glavni zaključci studije:

  • Konzumirati manje, ali kvalitetnije: Iako 66% potrošača ispitanih u šest država smatra da treba smanjiti potrošnju, ovaj uzorak varira ovisno o tržištu – 76% potrošača u zemljama u razvoju i 57% potrošača u razvijenim zemljama smatra da “kao društvo u cjelini, trebamo znatno smanjiti potrošnju kako bismo sačuvali okoliš i stvorili bolje uvjete za buduće generacije.”

  • Sukladno tome, potrošači na tržištima u nastajanju mnogo su skloniji nego oni na razvijenim tržištima “osjećati odgovornost da kupuju proizvode koji su dobri za okoliš i društvo” (82% u odnosu na 49%).
  • Promjena percepcije: mišljenja o cijeni i izvedbi te pitanje povjerenja najčešći su uzroci koji potkopavaju održivu kupnju i potrošnju. Većina potrošača diljem svijeta kažu da bi “kupovali više proizvoda koji su povoljni za društvo i okoliš” kada bi oni “bili jednako dobri ili bolji od proizvoda koje inače kupuju” (75%), “kada ne bi bili skuplji” (70%), “kada bi tvrtke bile uvjerljivije u svojim tvrdnjama o zdravlju i okolišu” (64%), “kada bi bolje razumjeli što proizvode čini povoljnima za društvo i okoliš” (63%) ili “kada bi odmah mogli vidjeti povoljan utjecaj proizvoda na društvo i okoliš” (63%).

  • Cijena je najveća prepreka odgovornoj kupnji na razvijenim tržištima (78%) dok je kvaliteta i izvedba proizvoda (74%) najveća prepreka na tržištima u razvoju uz potrebu “za boljim razumijevanjem onoga što proizvod čini povoljnim za društvo i okoliš” (72%).

  • Suradnja i sudjelovanje – biti dio rješenja: dvije trećine potrošača diljem svijeta (67%) “zainteresirano je za suradnju s poduzećima – dijeljenje ideja, mišljenja i iskustava kako bi pomogli u stvaranju boljih proizvoda i nalaženju novih rješenja”, dok sedam od deset potrošača (72%) “žele zalagati se i glasati za stvari koje su im važne”.
Kolačiće koristimo da bi vam osigurali najbolje iskustvo na našoj web stranici.